Jõmmikütt Sester tembutab jälle!

Ostes suure paki Arieli vali Sven Sester.

Endine jõmmikütt Sven Sester on jälle kandideerimas Lasnamäel, Kesklinnas ja Pirital. Varem on ta silma hakanud:
* parkinud oma auto Kosmose kino ees autobussi peatusse ja läinud kioskist lehte ostma.
* Rääkis Kroonikale oma jõmmluse vastasest võitlusest:

Sa kirjeldad jõmmi kui keskeale lähenevat edukat enesega rahulolevat meest. Väliselt vastad sa ise sellele kirjeldusele.
Jah, kui ma jõmlusevastase võitlusega välja tulin, siis paljud tuttavad, kes sõidavad maasturite, tsiklite, jetide ja ATV-dega, küsisid, kas nemad ongi jõmmid. Ja eks mindki on parajaks jõmmiks nimetatud. Ma olen alati rõhutanud, et jõmluse mõõdupuuks pole asjad, mida keegi omab, vaid käitumine — see, kas sa häirid teisi, näiteks tsiklil ringi löristades või jetiga ujumistsoonis kihutades.

Võid sa, käsi südamel, vanduda, et pole ise jõmmina käitunud?

Ma ei saa seda väita. Eks minugi jalg on gaasipedaali kõvemini vajutanud. Aga võtame mu jõmmide välimääraja ette. Rullnokk, kes arvab, et on ainuke elanik linnas, veepiirile trügiv maasturimees, tsikliga löristav harley-karu, jetiga üle peade põristaja ja melomaniakk, kes stereost viimase detsibelli välja pigistab, pole ma kunagi olnud. Siin on kirjas ka koerakakatajad ja rakettmees. Mul on elu jooksul palju loomi olnud ja tuleb tunnistada, et kunagi ammu ma tõesti ei koristanud koera järelt, aga täna teeksin seda kindlasti. Noh, nagu ma ütlesin, kiiret sõitu olen teinud. Aga ei saa öelda, et ma olen suurte jõmmikogemustega mees, kes on nüüd teise usku pöördunud. Inimene ei saa millegi vastu võidelda, kui ta ise eeskujulik pole.

Milleks, Sven, see jõmmijaht?

Mind ja küllap teisi häirib liikluses ja looduses toimuv tohuvabohu. Sa võid vöötraja ees peatuda, aga kui sinust kimab samal ajal mööda teine auto, siis on see oht. Hoolimatu käitumine on klassikaline jõmlus. Nagu randa luidetele autode parkimine, muu taoline. Ma tundsin endas jõudu selle vastu võitlema asuda.

Mida konkreetset jõmmide vastu teinud oled?

Ma olen politseid mitmeid kordi ebaadekvaatselt käituvatest juhtidest teavitanud. Ükskord käisime Lohusalu rannas. Seal oli nii 30–40aastane kerge õllekõhuga enesega rahulolev härra auto peaaegu veepiirile parkinud. Küsisin, miks ta nii tegi. Ta ei osanud midagi vastata. Nii palju oli mu sekkumisest kasu, et ta viis oma auto rannast minema.

Kui sa mais jõmluseteema üles tõstsid, jäi mulje, et on tulemas karmid jõmmivastased aktsioonid?

Mu eesmärk pole kedagi käskude ja keeldudega nurka suruda, vaid teadvustada, mis on jõmlus, ja panna inimesed seda enda sees ja ümber märkama. Mina saan teha seda, mida iga teinegi — alustada enda käitumise jälgimisest ja koputada teistele õlale, kui nad oma autot invakohale tahavad parkida. Kui varem ei räägitud eriti mürareostusest, siis sel suvel toimunud SunDance’i festivalil võeti see teemaks ja tundub, et järgmisel aastal kaalutakse ümberkaudsete elanike õigust öörahule palju tõsisemalt.

Kuidas jõmmid su algatusse suhtunud on?

Mulle on tulnud paar meili hoiatusega oma seljatagust jälgida, aga valdavalt olen siiski toetavat suhtumist kogenud.

Sa tundud temperamentne mees olevat. Oled valmis probleeme ka jõuga lahendama?

Sõltub probleemist, aga olen üldiselt rahuliku loomuga. Kuigi olen terve elu sporti teinud, sealhulgas karated, ei kipu ma jõudu kasutama. Kui seaduserikkumist näen, siis kutsun politsei. Ma kasutaksin jõudu olukorras, kus inimesele viga tehakse.

Samas olen ma ka tuisupeana käitunud. Kuigi naine on mind manitsenud abi kutsuma, olen ma kahel korral autovargad ise kinni võtnud. See on ohtlik, sest iial ei tea, kas pättidel on nuga või midagi veel äkilisemat taskus. Ükskord panin ise käe põue ja tegin, nagu oleks seal relv, tuleb tunnistada, et süda põksus päris kiiresti. Teisel korral aga püüdsin Kadriorus autopeeglivargaid ja pidasin nad kinni, kuni politsei kohale jõudis.

Kuidas riigikogu kolleegid su võitlusele vaatavad?

Eks mind on ikka kergelt tögatud küll, aga probleem on ju olemas ja sellega tuleb tegeleda. Mulle tuli meeldiva üllatusena, et Robert Lepikson, keda rallimehena tuntakse, oli üks esimesi, kes poolehoidu avaldas.

Milline perekonnaseis sul on?

Ma olen vabaabielus Kairiga, kes töötab ühes reklaamifirmas projektijuhina. Mul on eelmisest kooselust kolm vahvat last Thomas, Thea ja Thimoty. Nad elavad ema juures, aga me suhtleme tihedalt. Tulime just üheskoos 1000kilomeetriselt Eesti ringreisilt.

Thomas on 13 ja õpib Tallinna Kunstigümnaasiumis, mille ka mina olen lõpetanud. 10aastane Thea on Kadrioru Saksa Gümnaasiumi õpilane ja Thimoty on lasteaiapoiss.

Millised on suhted Kairiga?

Kairi on hästi tubli. Me nurgad on aastate jooksul maha kulunud ja nüüd toimib suhe ideaalselt. Mul on tunne, et armun temasse iga päev uuesti ja ma ei häbene oma tundeid väljendada. Kairi on arusaaja, mõistlik ja seltsiv naine. Ta kannatab ära mu hilised töökohtumised ja varased väljasõidud. Kairi on korrektsuse ja hoolivuse hea näide ning vajadusel suunab ka minus pesitseva väikese jõmmi õigele teele. Fantastiline naine!

Oled oma lapsed majanduslikult kindlustanud?

Olen seda teinud niipalju, kui minu võimuses. Leian, et laste haridusse tuleb investeerida. Näiteks kui Theal oli saksa keeles üks jooksev hinne kaks, siis võtsin talle eraõpetaja. Nüüd on tal saksa keeles viied ning kogu õppeedukus hea.

Ma tahaksin lastega rohkem koos olla, aga paraku on mu töökoormus suur ega võimalda seda alati. Sellest vähesest vabast ajast püüan suure osa veeta nendega, käime ujumas ja lõbustuspargis. Timmut viin ikka paar korda nädalas lasteaeda.

Milline on sinu, raha ja poliitika suhe?

Eraettevõtluses on mind alati hästi tasustatud. Poliitikasse minnes mu elustandard langes natuke. Rahalisest kaotusest suurem oli ajalimiidi vähenemine. Ettevõtte tippjuhina sain paindlikumalt oma ajagraafikut sättida. Poliitikuna olen lüli meeskonnas, kuhu mind on valitud, ja sõltun teistest lülidest. Eks mul tuleb seetõttu bridžiharrastuse ja reisimise arvelt lõivu maksta.

Ma olen paadunud bridžimängija. See aasta on mul olnud eriti edukas, pääsesin Eesti koondisesse ja usun, et leian oktoobris nii palju aega, et osaleda Istanbulis bridžiolümpial.

Lisa kommentaar

