Delfi uueks nimeks saab KUUT ning MAIKA

Olen varem kirjutanud Eesti Ekspressist, kellele kuulub kaubamärk Aivo Kääpiö ehk Ajukääbus. Nüüd on Delfi astunud sammukese edasi ja taotleb Patendiametilt kaubamärke: kuut, maika, tsoon ja hang. Lisaks juudipärane jeebo.

15. aprillil esitatud taotluses, mida vahendas patendivolinik Martina Böckler-Lorvi, soovitakse sõnaga kuut hakata tegelema reklaami, internetireklaami, ekspordi-impordi, elektroonilise kommunikatsiooni, hariduse, väljaõpe, meelelahutuse, tehisintellekti rakendamise teenuse ja veel kümnete teiste tegevusaladega.

Ma saan Eesti Ekspressi käitumisest aru, sest nende ajukääbus on igati sobiv nimi, millega iseloomustada oma kliente ja reklaamida oma ajalehte. Pärast Delfi ostmist oleks võimalik ka sellele internetiväravale riputada silt ajukääbus, sest sisu ja kommentaarid on sellel nagu rusikas silmaauku.

Delfi populaarseim artiklite sõna on kuut

Juba praegu on Delfi portaali otsinguga võimalik leida neid sõnu portaali artiklitest. Kõige populaarsem on selle järgi sõna kuut, mis leidub 392 korral avaldatud artiklites. Tavakeeles tähendab kuut ennekõike koeramaja või kanakuuti. Sinna ette sobib ka liides delfi ehk siis delfikuut kus hoitakse debiilikuid kinni, et nad ikka võimalikult palju lollakaid kommentaare kirjutaksid ja sellega tekitaksid pseudokujutluse artiklite suurest loetavusest ja populaarsusest.

Neli korda vähem leidub Delfi portaali artiklites sõna tsoon – vaid 84 korda. Tsoon on teatavasti kriminaalide kõnepruugis koht, kus „süütuid“ nende tahte vastaselt okastraadi taga hoitakse. Delfi analoog võiks olla lahtiste silmadega reklaami sundvaatamine, sest ilma AdBlock tarkvara kasutamiseta on raskusi isegi artikli autori nime leidmisega kommertstekstide vahelt.

Kolmandale kohale platseerunud sõna hang on omakorda üle kolme korra vähem esinev ehk vaid 23 mainimist. Noorem põlvkond kindlasti ei tea, et sõna hang kasutati selle kolmeharulise asjanduse kohta, millega vanad eestlased loomadele heina tegid ja hiljem sõnnikut laudast välja tõstsid. Delfi analoog võiks olla siis kuudi elanike toodangu väljatõstmine tsoonist, kasutades selleks hangu.

Üsna tähtsusetul kohal on maika, vaid 4 mainimist.

Juutide sõna jeebo annab aga raudselt 0 tulemust.

Kui palju maksab sõna kuut kaubamärgiks tegemine?

Kui Delfi AS oleks selliste idiootsete sõnade peale kaubamärgi taotluse ise esitanud, oleks pidanud ta maksma 4300 krooni. Läbi patendivolinik Martina Böckler-Lorvi teenuste tuleks sellele lisada samasuur osa millele on lisatud veel käibemaks. Seega võiks see olla minimaalselt 9374 krooni ühe sõna kohta.

Delfi kulud kokku vähemalt 50 000 krooni

Viie sõna peale kulutas Delfi AS tõenäoliselt siis ligi 50 000 krooni, mille tagasiteenimiseks tuleb näidata vähemalt terve päev sundreklaame oma lugejatele. 2. märtsil kirjutasin artikli, et juba praegu ei kata Delfi reklaamitulu enam portaali ostmiseks võetud laenude tagasimakse kohustusi ehk Luik ja Ekspress Grupp on oma ~830 miljonilise investeeringuga hangu otsa astunud.

Loe lisaks: Vabane delfi reklaamiterrorist:

https://rahajumal.wordpress.com/2007/08/07/vabane-delfi-reklaamibanneritest-juhend-firefoxile/

https://rahajumal.wordpress.com/2007/03/23/ekspress-omandas-kaubamargi-ajukaabus/

2 Vastust

  1. Aga mis siis Marju Kuudist saab?

  2. […] ma arvan Delfi kaubamärkidest, sai lugeda juba 21. aprillil. Eile kirjutati sellest ka aadressil […]

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: