Elisa mobiilne internett ei toimi

Aruanne elisa mobiilse interneti kasutamise võimatuse kohta.

Esmaspäev 30. juuni
kell 11:02 ühenduse katkemine pärast 28 minuti ja 38,49 MB andmesidet. Minut hiljem polnud ühendus taastunud ja katkestasin tarkvara. Ühendasin uuesti ja 28 sekundi jooksul ei tulnud internetti endiselt. Pidin modemi lahti ühendama. Kell 11:06 kuus minutit hiljem tuli ühendatud modemi tarkvara taas ette ja sain ühenduse taastada.
Kell 11:19 jällegi brauseri katkestus ja seekord 9 minuti kasutamise ja 9,5 MB andmemahu järel. Ühendus taastus refreshide järel 36 sekundit hiljem.
Kell 11:36 jällegi brauseri ühendus ei toimi 30 minuti 25 sekundi ja 17,6 MB järel. Minut hiljem hakkas tööle. Kas jälle oli võrk üle koormatud või huawei e220 on sitt modem?
Kell 12:49 jällegi brauseri katkestus, 27 minuti ja 8 MB andmemahu järel.
Vahepeal pole internetti kasutanud ja kell 14:43 ehk 2 tunni ja 21 minuti järel (15,79 MB) tundub modem jällegi ära surnud olevat, sest ühendus ei liigu sisse ega välja. Natuke pärast refreshi hakkas jällegi tööle, nagu oleks tundnud, et programm pöördub juba teist korda ja nüüd tuleb „unest ülesse ärgata.“

Veel näiteid kuidas Elisa petab mobiilse interneti kasutajaid:

1) Modem Huawei E220 on väga ebastabiilse tarkvaraga. Selle erroritest olen kokku pannud üsna mitu postitust. Kui ma pean ühenduse taastamiseks selle arvuti küljest lahti ühendama, siis kulub selle tagasi töökorda ja ühenduse saavutamiseks umbes 2 minutit.

2) Pärast modemi kasutamiseks sõlmitud lepingu tähtaja möödumist pole Elisa vodaphone modemit võimalik kasutada mõne teise operaatori võrgus. Modemis olev tarkvara ei sisalda selle muutmise võimalust. Kasutajale antakse ette loetelu operaatoritest, mis kõik on loomulikult vodaphone ehk elisa kontserni omad.

3) Modemi andmemahu statistika ei ole usaldusväärne. Kui modemit vahetada kahe arvuti vahel, siis statistikat peetaksegi kahe arvuti kohta eraldi, mitte kogu andmeside peale eraldi. Seega on oht ületada ette antud 3 GB limiiti maksta iga MB eest soolast hinda.

4) Modemi andmeside on väga kõikuva kvaliteediga. Nagu seda selgitas mulle Elisa tehnilise toe inimene, siis prioriteet on alati kõned ja seetõttu võitegi kogeda sellised poole või lausa minutilisi katkestusi, kus internett justkui oleks kuid tegelikkuses ühendust ei ole. Selle ajutise katkemise ja interneti puudumise kohta olen viimasel kuul pidanud ka päevikut.

5) Modemi tarkvara pole võimalik uuendada. Õigemini on võimalik vahetada Elisa võrgus töötav tarkvara sellise versiooni vastu, mis tuleks toime ka Windows Vista operatsioonisüsteemiga. Elisa konksu otsast päästvat tarkvara aga pole olemas, sest modemis on failid kaitstud ülekirjutamise eest “read only” käsuga.

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: